Phd stillinger

Vi lyser ut syv nye stipendiatstillinger

Den norske filmskolen og AMEK, Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi ved Høgskolen i Innlandet kommer høsten 2022 til å lyse ut syv nye stipendiatstillinger knyttet til ph.d. programmet “ph.d i kunstnerisk utviklingsarbeid i film og beslektede audiovisuelle kunstformer”

Den norske filmskolen og AMEK lyser høsten 2022 ut syv nye stipendiatstillinger knyttet til ph.d. programmet “ph.d i kunstnerisk utviklingsarbeid i film og beslektede audiovisuelle kunstformer”. Utlysningene er tilknyttet ulike fagområder ved filmskolen og AMEK.

Stillingene annonseres 29. november med søknadsfrist 25. januar. I midten av desember arrangeres møte for interesserte søkere hvor vi gir informasjon om programmet, de enkelte utlysningene og hvordan utforme en god søknad. Informasjonsmøtet avholdes i Oslo. Opptak gjøres tilgjengelig i etterkant for søkere som ikke har mulighet for å være til stede. Møtet avholdes på norsk. Nærmere informasjon om møtet gis i utlysningsteksten og på våre nettsider.

Oppstart for de nye ph.d. kandidatene blir i august 2023.

En av stipendiatstillingene er muliggjort med støtte fra Eckbos Legat.

Les mer om ph.d. programmet her.

Filmskolens masterprogram i Oslo hadde søknadsfrist 1. mars og vi fikk inn nesten dobbelt så mange søknader som ved forrige opptak.

Hugo tot2 copy

-Jeg har fått et helt nytt perspektiv på å lage film

Hugo Franckers masterprosjekt er en personlig dokumentar om forholdet til faren hvor de utfordrer og leker med ideer om maskulinitet.

Hamza ved Myrens

-På master har jeg funnet min stemme som manusforfatter

Skuespiller, filmskaper og masterstudent Hamza Kader skriver spillefilmmanus med arbeidstittel "Sult, Hamza og Hamsun".

Åpen dag mfa 31011215

MFA: Åpent hus på Myrens 31. januar

31. januar kl 16-18 åpner vi dørene på Myrens Verksted for de som er nysgjerrige på masterprogrammet.

TAKE246

Bransjeseminar om IP, AI og eierskap 28.-29. februar

Produsent-legenden Ted Hope kommer til Oslo for å diskutere hvordan sikre eierskap til vår fremtidige filmarv.

MFA åpen dag 2024 artikkel

Åpen dag for masterstudiet på zoom 10. januar kl 16

Vi inviterer alle som er nysgjerrige på filmskolens master til zoom-møte for å bli kjent med lærere, studenter og studiet.