Bransjedag kull4 sq

Bransjevisning for masterkull 4

12. juni inviterer Filmskolen til Vega Scene 12. juni for å oppleve masterprosjektene til årets avgangskull. Etterpå blir det eksamensfest på Myrens Verksted!

Vi inviterer vi bransjen til en inspirerende dag på Vega Scene 12. juni 2024 fra kl 8:30-17:30. Møt årets avgangskull på master og opplev prosjektene deres.

Det er mulig å delta på hele eller deler av programmet. For å sikre seg plass må man melde seg på arrangementet via en invitasjonslenke som har blitt sendt ut til gjester. Om du er i bransjen og ikke har fått invitasjon ennå, send en melding til linn.hoglund@inn.no.

kl 08.30 – 17.30: Vega Scene

08.30-09.00 Kaffe og croissanter i foajeen

09.00 - 09.10 Dekan Eli Bø åpner

09.10 – 11.05: BOLK 1 – Regiklassen presenterer sine prosjekter

Pia Louise Edvardsen, Simon Matthew Valentine, Kitty Frobenius, Gabriel Bagnaschi.

Med introduksjon av fagansvarlig Arild Andresen.

11.05-11.15 PAUSE MED FORFRISKNINGER

11.15-12.10: BOLK 2 – Visuell design-klassen presenterer sine prosjekter

Waad Amer, Adrian Axel Karlsen. Med introduksjon av fagansvarlig Siri Langdalen.

12.10 – 12.40 LUNSJ

12.40-13.55 BOLK 3: – Manusklassen presenterer sine prosjekter

Anja Petkovic Karlsen, Anne Lund, Ingvar Kolbjørnsen, Hamza Kader.

Med introduksjon av fagansvarlig Sara Johnsen.

13.55-14.05 PAUSE MED FORFRISKNINGER

14.05-14.55: BOLK 4 – Produsentklassen presenterer sine prosjekter

Barbara Schmitt, Martin Birk-Møller, Geir Fjermestad Rolandsen. Med introduksjon av

fagansvarlig Troels Linde.

14.55-15.05 PAUSE MED FORFRISKNINGER

15.05-17.10: BOLK 5 – Dokumentarklassen presenterer sine prosjekter

Hugo Francker, Ingeborg Øysteinsdatter Løvlie, Jostein Venås, Juno Jensen.

Med introduksjon av fagansvarlig Lotte Mik-Meyer.

17.10-17.30: Takk for i dag - og velkommen til fest på Myrens!

FILMSKOLENS LOKALER PÅ MYRENS VERKSTED – AVSLUTNINGFEST FOR KULL 4

Kl. 19:00 - 02.00: Fest med inviterte gjester (studenter, ansatte, stab, bransje, alumni/BA, venner og familie)

Velkommen til feiring av våre nyslåtte filmskapere! Med velkomstdrink, diplomseremoni, utstilling og hyggelig samvær. Utstillingen "Before the Sun Disappears again" av masterstudent Waad Amer vises i studio 1.

Screenshot 2024 06 21 at 3 33 38 PM

Filmskolen sterkt tilstede på årets Nordic Talents

Den norske filmskolen står for 8 av de 15 utvalgte prosjektene til Nordic Talents pitchekonkurranse for avgangsstudenter fra de nordiske filmskolene!

Den Fremmede Logo

Eksamensfilm har premiere på Kortfilmfestivalen

Kull 13s eksamensfilm "Den fremmede" har premiere på Den norske kortfilmfestivalen. Hele teamet er på plass i Grimstad og vi tok en prat med filmskaperne før avreise.

Nadja lipsyc

Nadja Lipsyc disputerer 31. mai: VR og rollespill

Nadja Lipsyc har utforsket muligheten for å kombinere VR med verktøy og teknikker fra fysiske rollespill. 31. mai forsvarer hun det kunstneriske doktorgradsresultatet på Myrens i Oslo.

Anja Simon happy4264

Får stipend fra Fond for lyd og bilde

Manusstudent Anja Petkovic Karlsen og registudent Simon Matthew Valentine får støtte fra Statens kunstnerstipend og Fond for lyd og bilde. Når de går ut av masteren til sommeren skal de utvikle et prosjekt sammen.

Online meeting: Info about LIM prewriting workshop

Are you curious about LIM´s idea development workshop? Join the online event on April 25th to learn more about the upcoming workshop hosted by NFI and DNF in Oslo June 16th-21st

Kortfilmfestivalen logo

Studenter og alumni sterkt tilstede på Kortfilmfestivalen

Eksamensfilmen "Den fremmede" er tatt ut til Kortfilmfestivalen i Grimstad. Masterstudent Simon Valentine, kull 14-student Andreas Tømmerås Ermesjø og stipendiat Dalia AlKury har også fått filmer med. Vi gratulerer!