Jan Aksel Marthe Foto Hanne Lovise Skartveit

Filmskolens produsentlærere søker kollega Foto: Produsentlærer Marthe Sofie Eide og fagansvarlig for produsentlinjen Jan Aksel Angeltvedt søker ny kollega

Filmskolen har ledig en spennende stilling som linjeprodusent. Produsentlinjen har ambisjoner om å være en av Europas beste lederutdanninger for film og beslektede kunstneriske prosjekter og den nye linjeprodusenten vil bli en viktig del av lærerteamet. Søknadsfrist er 18. august!

Faglig ansvarlig for produsentlinjen Jan Aksel Angeltvedt og nyansatt produsentlærer Marthe Sofie Løkeland Eide oppfordrer linjeprodusenter til å søke på stillingen som linjeprodusent ved Den norske filmskolen.

Om produsentlinjen og den ledige stillingen

Jobben som linjeprodusent på filmskolen er en fast 70% stilling og søknadsfristen er 18. august 2024.

Arbeidsplassen er på Lillehammer og du er tiltenkt en sentral posisjon i både produksjon og undervisning på bachelorprogrammet. Jobben innebærer tett studentkontakt og du vil samarbeide nært med faglig ansvarlig for produsentlinjen og filmskolens faglige ledelse for å planlegge, gjennomføre og evaluere felles øvelser, workshops og produksjoner. Tilstedeværelse på undervisningssted Storhove på Lillehammer er derfor en forutsetning.

Produsentlinjen på Den norske filmskolen tar opp seks nye studenter annethvert år.

-Vi forbereder produsentstudentene våre til å gå ut og ta en lederrolle i bransjen, sier Angeltvedt. Vi fokuserer på at de skal få en inngående forståelse for prosjekter og manus, og kunne lede mennesker og skape miljøer rundt seg.

Jobben passer for deg som liker å jobbe med unge mennesker i rivende utvikling

Hvem bør søke?

-Jobben passer for deg som er produksjonsleder eller linjeprodusent, og som liker å jobbe med unge mennesker i rivende utvikling, sier Angletvedt.

-Ikke ha for høye skuldre om du vurderer å søke, fortsetter han. -Her vil du bli godt ivaretatt og selv bli en del av et kompetent og engasjert team. Ingen kan alt alene, og det vi ikke kan, lærer vi av hverandre.

-Skolen er i endring, og det er rikelig med muligheter for de rette menneskene til å påvirke skolens, og bransjens, retning. Vi er i god gang, og vil gjerne ha deg med på laget, avslutter Angeltvedt.

Søk innen 18. august

Les mer og søk på stillingen via Jobbnorge.

Søknadsfrist: Søndag 18. august.

Har du spørsmål? For spørsmål om stillingen, ta kontakt med kunstfaglig leder på filmskolen Eli Bø eller HR-rådgiver Sunniva Kåpvik ved Høgskolen i Innlandet.

Vil du vite mer om produsentlinjen, ikke nøl med å kontakte fagansvarlig for produsentlinjen, Jan Aksel Angeltvedt.

Ingvild Atchy Nordic Panorama Pitch Prize Foto Kjersti Normann_forside

Avgangsstudenter fra filmskolen gjorde rent bord under Nordic Talents

Ingvild Dahlgren vant pitcheprisen under årets utgave av Nordic Talents, mens Atchy Konesh fikk hederlig omtale. Blant 15 utvalgte prosjekter fra avgangsstudenter fra de nordiske filmskolene sto Den norske filmskolen for åtte av pitchene.

MF Akull5

Nytt masterkull på plass i Oslo!

Forrige uke begynte filmskolens femte masterkull på sin toårige kunstfaglige masterutdanning på Myrens verksted.

Nominerte The Son And The Moon Nordisk Rads Filmpris2024 Foto Grethe Nygaard Den Norske Filmfestivalen

Tidligere masterstudent nominert til Nordisk Råds Filmpris

Emilie Adelina Monies, tidligere masterstudent i konseptuell dokumentarregi på filmskolen, er en av filmskaperne bak Danmarks kandidat til Nordisk Råds filmpris.

Elsklingpremiere Haugesund foto Grethe Nygaard

Lilja Ingolfsdottirs brakdebut

Filmskolens manuslærer vant hele fem priser for spillefilmdebuten på Karlovy Vary-festivalen i sommer. Nå tar "Elskling" også det norske festivalpublikummet med storm.

Magnus Von Horn Oslo Pix7

Åpen mesterklasse med Magnus von Horn

Møt den svenske filmskaperen Magnus von Horn (Piken med nålen) som besøker filmskolens masterprogram i Oslo, 30. august. Mesterklassen er et samarbeid med Oslo Pix.

Dalia Pic

Imagining a liberated Palestine - Dalia AlKurys PhD defense

What kind of cinematic images can arise from imagining a liberated Palestine? On September 27th Dalia AlKury defends her PhD in artistic research at Myrens verksted.