Magnus Von Horn Oslo Pix7

Åpen mesterklasse med Magnus von Horn

Møt den svenske filmskaperen Magnus von Horn (Piken med nålen) som besøker filmskolens masterprogram i Oslo, 30. august. Mesterklassen er åpen for publikum og er et samarbeid med Oslo Pix.

I samarbeid med Oslo Pix inviterer Den norske filmskolen til mestermøte med filmskaper Magnus von Horn i filmskolens lokaler på Myrens verksted, fredag 30. august kl 12-14.

Magnus von Horn, født 21. desember 1983 i Göteborg, er regissør og manusforfatter. Han studerte regi på den polske Łódź Film School fra 2009 til 2013. Hans første spillefilm Efterskalv (2015) vant Guldbagge-prisen for beste film, beste regi og beste mannlige birolle i 2016. Han er for tiden aktuell med spillefilmen Piken med nålen, som hadde premiere i hovedkonkurransen i Cannes tidligere i år.

Piken med nålen vises på Oslo Pix 27. august kl 20:45 og 29. august kl 17:30 på Vega Scene og 31. august 20:00 på Ringen Kino.

Om arrangementet

Hva: Mestermøte med regissør og manusforfatter Magnus von Horn.

Når: Fredag 30. august kl 12-14

Hvor: Filmskolens lokaler på Myrens Verksted, Sandakerveien 6F, Oslo (Inngang ved Akerselva)

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men du må melde deg på for å sikre plass: https://nettskjema.no/a/441628

Ingvild Atchy Nordic Panorama Pitch Prize Foto Kjersti Normann_forside

Avgangsstudenter fra filmskolen gjorde rent bord under Nordic Talents

Ingvild Dahlgren vant pitcheprisen under årets utgave av Nordic Talents, mens Atchy Konesh fikk hederlig omtale. Blant 15 utvalgte prosjekter fra avgangsstudenter fra de nordiske filmskolene sto Den norske filmskolen for åtte av pitchene.

MF Akull5

Nytt masterkull på plass i Oslo!

Forrige uke begynte filmskolens femte masterkull på sin toårige kunstfaglige masterutdanning på Myrens verksted.

Nominerte The Son And The Moon Nordisk Rads Filmpris2024 Foto Grethe Nygaard Den Norske Filmfestivalen

Tidligere masterstudent nominert til Nordisk Råds Filmpris

Emilie Adelina Monies, tidligere masterstudent i konseptuell dokumentarregi på filmskolen, er en av filmskaperne bak Danmarks kandidat til Nordisk Råds filmpris.

Elsklingpremiere Haugesund foto Grethe Nygaard

Lilja Ingolfsdottirs brakdebut

Filmskolens manuslærer vant hele fem priser for spillefilmdebuten på Karlovy Vary-festivalen i sommer. Nå tar "Elskling" også det norske festivalpublikummet med storm.

Dalia Pic

Imagining a liberated Palestine - Dalia AlKurys PhD defense

What kind of cinematic images can arise from imagining a liberated Palestine? On September 27th Dalia AlKury defends her PhD in artistic research at Myrens verksted.

Jan Aksel Marthe Foto Hanne Lovise Skartveit

Filmskolens produsentlærere søker kollega

Filmskolen søker linjeprodusent! Produsentlinjen har ambisjoner om å være en av Europas beste lederutdanninger for film og den nye linjeprodusenten vil bli en viktig del av lærerteamet. Søknadsfrist er 18. august.