Artistic Research Café - 31. januar 2022: Sara Johnsen

Velkommen til Artistic Research Café på Den norske filmskolen for en diskusjon rundt manusprosessen og manus som kunstnerisk utviklingsarbeid.

Når & hvor: ZOOM Mandag 31. oktober, 2-3 pm.

LINK: https://inn.zoom.us/j/66055679...

Meeting ID: 660 5567 9245 Passcode: 868611

Årets første Artistic Research Café blir digital på zoom og temaet er manusprosessen.

Møt Sara Johnsen, regissør og manusforfatter og hovedlærer i manus på masterprogrammet på filmskolen, for å få et innblikk i hennes kreative arbeidsprosess.

Sara Johnsen er serieskaper og manusforfatter av den kritikerroste NRK-serien 22. juli sammen med Pål Sletaune og hun har skrevet og regissert en rekke prisbelønte filmer, blant annet debutfilmen Vinterkyss som var Norges Oskar kandidat, vant to Amandapriser og The Grand Jury Prize på AFI Fest, og spillefilmene Upperdog og Rosemari.

(For interesserte i manus-spesialiseringen på masterstudiet kan Sara også treffes på Åpent Hus-arrangementet 2. februar )

Online meeting: Info about LIM prewriting workshop

Are you curious about LIM´s idea development workshop? Join the online event on April 25th to learn more about the upcoming workshop hosted by NFI and DNF in Oslo June 16th-21st

Kortfilmfestivalen logo

Eksamensfilm og studenter i Kortfilmfestivalens konkurranseprogram

Eksamensfilmen "Den fremmede" er tatt ut til konkurranseprogrammet ved Kortfilmfestivalen i Grimstad. Masterstudent Simon Valentine, kull 14-student Andreas Tømmerås Ermesjø og stipendiat Dalia AlKury har også fått filmer med. Vi gratulerer!

12 masterstudenter fikk Statens kunstnerstipend

12 av masterstudentene på filmskolen har fått "Diversestipend for ny­utdannede kunstnere". Tilsammen 28 DNF-alumni og studenter fikk stipend i vårens tildeling. Vi gratulerer!

Picture Dalia

Imagining a liberated Palestine - screening of Dalia AlKurys PhD work

What kind of cinematic images can arise from imagining a liberated Palestine? On April 18th documentary filmmaker Dalia AlKury presents the artistic outcome of her PhD research.