Papapa

I en nær fremtid skal en ung jente møte sin donorfar for første gang. Sammen gjennomgår de en rekke eksperimentelle terapeutiske øvelser, som skal gjøre deres relasjon til mer enn bare en teoretisk påstand.

Elin er et donorbarn, vokst opp med to mødre, uten kontakt med sin biologiske far. Etter å ha blitt atten, får hun nå endelig muligheten til å treffe ham. På F.A.R klinikken spesialiserer de seg på det første møtet mellom donorbarn og far, gjennom øvelser skreddersydd for å gi relasjonen en pangstart og ta igjen tapt tid. For Elin viser det seg derimot at møtet med hennes hittil ukjente far ikke blir så lett som hun hadde trodd. ”Papapa” er en humoristisk historie om følelser og forventninger, og hvordan disse ikke alltid lever opp til hverandre.

• Manus Emil Flornes Wahl
  • Regi Kerren Lumer-Klabbers