Kull12 klassebilde

Kull 12s eksamensfilmer vises på Vega 14. september

Rett før sommeren feiret kull 12 avslutningen på tre år på Den norske filmskolen. Den 14. september viser de eksamensfilmene sine for bransjen på Vega Scene.

Etter tre intense og lærerike år hvor alle filmproduksjoner ble gjennomført til tross for pandemien, kunne filmskolens Kull 12 endelig slippe jubelen løs under avgangssermonien på Lillehammer 29. juni. En fullsatt sal på Lillehammer Kino fikk se de seks eksamensfilmene fra årets avgangskull, som ønsker å både underholde og utfordre sitt publikum. Den 14. juni inviterer avgangskullet filmbransjen til å se eksamensfilmene i Oslo.

-Vi er glade for at tradisjonen med bransjevisning av filmskolens eksamensfilmer kan tas opp igjen etter forrige kulls online-visning under pandemien, uttaler Kull 12s produsentstudenter.

-Visningene har vært et viktig møtepunkt for filmskolens avgangsstudenter og bransjen, og vi ser frem til å vise dem filmene våre.

Filmskole Invi Eksamensfilmene FINAL

Program for visningen på Vega:

15:45 Dørene åpnes

16:00-16:45 Paneldebatt - tema to be announced (oppdateres her)

17:00-18:40 Filmvisning del 1

18:55-20:30 Filmvisning del 2

20:30-23:00 Tapas og vin

Det blir snacks og kaffe tilgjengelig i pausene, og litt mat og godt å drikke etter filmene.

Filmskole Invi Eksamensfilmene FINAL

Den Fremmede Logo

Eksamensfilmen "Den fremmede" har premiere på Kortfilmfestivalen

I dag vises kull 13s eksamensfilm "Den fremmede" på Den norske kortfilmfestivalen. Hele teamet er på plass i Grimstad og vi tok en prat med filmskaperne.

Nadja lipsyc

Nadja Lipsyc disputerer: VR og rollespill

Nadja Lipsyc har utforsket muligheten for å kombinere VR med verktøy og teknikker fra fysiske rollespill. 31. mai forsvarer hun det kunstneriske doktorgradsresultatet på Myrens i Oslo.

Bransjedag kull4 sq

Bransjevisning for masterkull 4 på Vega 12. juni

Filmskolen inviterer til Vega Scene 12. juni kl 11 for å oppleve masterprosjektene til årets avgangskull. Etterpå blir det fest på Myrens Verksted.

Anja Simon happy4264

Masterstudenter får skrivestøtte til samarbeidsprosjekt fra Fond for lyd og bilde

Manusstudent Anja Petkovic Karlsen og registudent Simon Matthew Valentine er blitt tildelt både Statens kunstnerstipend og prosjektstøtte fra Fond for lyd og bilde. Med støtten kan de fortsette å fordype seg og skal utvikle et prosjekt sammen når de går ut av masteren til sommeren.

Online meeting: Info about LIM prewriting workshop.

Are you curious about LIM´s idea development workshop? Join the online event on May 5th to learn more about the upcoming workshop hosted by NFI and DNF in Oslo June 16th-21st