Vinder Billede Fra Filmen

Fotostudent med International Photography Awards

Uffe Mulvad fra foto kull 11 vant prisen for beste foto i kategorien Still in Motion Photographer of the Year -prisen for studerende og ikke profesjonelle fra International Photography Awards. I tillegg ble han nominerte til Lucie prisen, som er stillbildenes svar på Academy Awards.

Mandag den 21. oktober var Uffe Mulvad i New York for at motta prisen for sin kortfilms-dokumentar Inga, som er et intimt visuelt portrett av en eldre kvinne som reflekterer over kjærlighet og alderdom. Filmen ble opprinnelig laget som opptaksfilm til filmskolen, og skulle egentlig ikke vises til andre enn opptaks-komitéen på Filmskolen. Da en produsent-venn av Uffe, Jonathan Langelund fra New Tales sende filmen ut til festivaler, tok det plutselig fart. Filmen har nå vært vist på 14 internasjonale festivaler og vunnet seks priser til nå.

Ipa Winner

Fotostudent Uffe Mulvad med International Photography prisen

Filmskolen gratulerer Uffe med denne gjeve prisen.

Ipa Winner

Fotostudent Uffe Mulvad med International Photography prisen

Online meeting: Info about LIM prewriting workshop.

Are you curious about LIM´s idea development workshop? Join the online event on May 5th to learn more about the upcoming workshop hosted by NFI and DNF in Oslo June 16th-21st

LIM Boosting Ideas Workshop June 16-21 2024

Less is More is one of Europe’s leading writer and project development programmes. This workshop organized by NFI and Dnf will help you turn creative limitations into opportunities for innovation in script development. Deadline May 3rd!

Master Stipend

11 Masterstudenter fikk Statens Kunstnerstipend

11 av masterstudentene på filmskolen har fått Statens kunstnerstipend, "Diversestipend for ny­utdannede kunstnere". Tilsammen 28 DNF-alumni og studenter fikk stipend i vårens tildeling. Vi gratulerer!

Filmskolens masterprogram i Oslo hadde søknadsfrist 1. mars og vi fikk inn nesten dobbelt så mange søknader som ved forrige opptak i 2022. Opptakskomiteen går nå igang med å vurdere søknadene til filmskolens femte masterkull.