KINTSUGI Jonina G Gudbjartsdottir CROP

Utstillingsåpning på master: Kintsugi Foto: Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir

Den 10. juni kl 18 er det åpning av utstillingen KINTSUGI til masterstudent og fotograf Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir i filmskolens lokaler på Myrens Verksted i Oslo. Velkommen!

Når: 10. juni kl 18:00 (utstillingen er åpen til 20. juni 2022)

Hvor: Filmskolens lokaler på Myrens Verksted i Oslo, Sandakerveien 24 C (inngang ved Akerselva)

KINTSUGI er en utstilling inspirert av japansk teknikk som handler om å reparere det som har blitt bruk- ket, med gull. I 2019 ble Ingamaría påkjørt av en bil mens hun syklet gjennom København. Hun hadde åpne benbrudd på store deler av kroppen, sprukket milt, punktert lunge, hjerneblødning og store skader på vitale organer. Første gang hun ser seg i speilet etter ulykken kjenner hun seg ikke igjen

KINTSUGI Jonina G Gudbjartsdottir
Jonina GG

Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir

Fotograf Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir fullfører sin Master of Fine Arts ved Den norske filmskolen i juni 2022. Hun studerte Visuell Design med fotografi som spesialisering. Tidligere har hun fullført en Bachelor of Fine Arts innen film- foto ved Den norske filmskolen, samt studert fotografi og skuespill ved Den Islandske Filmskolen. Jónína jobber med kunstneriske utstillingsprosjekter med fokus på infrarødt lys i fotografi.

Utstillingen er støttet av Den norske filmskolen, CEFIMA og Fritt Ord.

KINTSUGI Jonina G Gudbjartsdottir
Jonina GG

Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir

Online meeting: Info about LIM prewriting workshop.

Are you curious about LIM´s idea development workshop? Join the online event on May 5th to learn more about the upcoming workshop hosted by NFI and DNF in Oslo June 16th-21st

LIM Boosting Ideas Workshop June 16-21 2024

Less is More is one of Europe’s leading writer and project development programmes. This workshop organized by NFI and Dnf will help you turn creative limitations into opportunities for innovation in script development. Deadline May 3rd!

Master Stipend

11 Masterstudenter fikk Statens Kunstnerstipend

11 av masterstudentene på filmskolen har fått Statens kunstnerstipend, "Diversestipend for ny­utdannede kunstnere". Tilsammen 28 DNF-alumni og studenter fikk stipend i vårens tildeling. Vi gratulerer!

Filmskolens masterprogram i Oslo hadde søknadsfrist 1. mars og vi fikk inn nesten dobbelt så mange søknader som ved forrige opptak i 2022. Opptakskomiteen går nå igang med å vurdere søknadene til filmskolens femte masterkull.