DNF MFA Å PENT HUS

MFA: Åpent hus på Myrens 31. januar

Onsdag 31. januar åpner vi dørene på Myrens Verksted for de som er nysgjerrige på masterprogrammet og vil søke til høstens masteropptak som har søknadsfrist 1. mars.

Hva: Åpent hus på filmskolens masterprogram

Hvor: Myrens Verksted 6F (inngang ved Akerselva) i Oslo

Når: Onsdag 31. januar kl 16-18

Påmeldingslenke: https://nettskjema.no/a/396691

AD bilde fargeworkshop m crew Foto Kjell Vassdal

Den 1. mars er søknadsfristen til opptak til filmskolens masterprogram 2024-2026, Master of Fine Arts i film og beslektede audiovisuelle kunstformer.

Studiet foregår i Oslo og du kan søke på spesialiseringene Produsent, Manus, Visuell design, Fiksjonsregi og Konseptuell dokumentarregi.

Ta turen innom lokalene våre på Myrens Verksted onsdag 31. januar mellom kl 16 og 18. Du får høre om masterprogrammet, får omvisning i lokalene og snakke med lærere og studenter/alumni. Det blir lett servering og god stemning. Velkommen!

PROGRAM

1. Kl 16-16:10 Velkommen & Kaffe/te og kjeks

Kl 16:10 i Black box: Introduksjon til studiet ved undervisningleder Frederik Hestvold

Programmet i blackbox strømmes live fra ca kl 16:30 for de som ikke har anledning til å være med fysisk: https://youtube.com/live/k8KBIzlNBqg?feature=share

2. Kl 16:15 - 17:30 i Black Box: Presentasjon av spesialiseringene :

(fiksjonsregi, konseptuell dokumentarregi, visuell design, produsent og manus)

• Kl 16:15-16:45 Fiksjonsregi: Visning av kortfilmen "Portør" av tidligere masterstudent i fiksjonsregi, Lisa Enes, som ble uteksaminert i 2022 og nå utvikler prosjektet videre med støtte fra NFI og med produsent Jonas Bruun i Skala (Storm Films talentutviklingsprogram). Etterfulgt av samtale mellom fagansvarlig Arild Andresen og Lisa om masterprosjektet og veien videre etter studiet.
Film 3 Lisa Enes

"Portør" av Lisa Enes hadde internasjonal premiere på Clermont-Ferrand og vant pris for beste norske kortfilm på BIFF (Bergen Internasjonale Filmfestival)

• Kl 16:45 - 16:55 : Konseptuell dokumentarregi: Kort presentasjon av studiet ved fagansvarlig Lotte Mik-Meyer. Visning av utdrag fra fordypningsprosjekt på master og samtale med dokumentarstudent Hugo Francker.
  • Kl 16:55- 17:10 i studio: Visuell design: Kort presentasjon av studiet ved fagansvarlig Siri Langdalen, med omvisning i studio hvor masterstudent i visuell design, produksjonsdesigner Waad Amer viser frem settet hun har bygget i studio til sitt masterprosjekt og masterstudent i visuell design, fotograf Adrian Axel viser sitt arbeid.
Studio total Waad forklarer lo

Masterstudent i visuell design Waad Amer bygget scenografi i studio for sitt VR-prosjekt.

• Kl 17:10-17:20 i Black Box: Produsent: Kort presentasjon av studiet ved fagansvarlig Troels Linde.
  • Kl 17:20- 17:30 i Black Box: Manus: Kort presentasjon av studiet og arbeidsmetoder ved manusforfatter Sara Johnsen og tidligere masterstudent Linn Sunniva Høglund og nåværende student Anne Lund.

3. Kl 17:30 - 18: Vi serverer pizza og det blir anledning til å mingle og prate mer med de fagansvarlige og alumni/studenter på spesialiseringene du er interessert i.

AD bilde fargeworkshop m crew Foto Kjell Vassdal
Film 3 Lisa Enes

Studio total Waad forklarer lo

NFI2

Online meeting: Info about LIM prewriting workshop

Are you curious about LIM´s idea development workshop? Join the online event on April 25th to learn more about the upcoming workshop hosted by NFI and DNF in Oslo June 16th-21st

Kortfilmfestivalen logo

Eksamensfilm og studenter i Kortfilmfestivalens konkurranseprogram

Eksamensfilmen "Den fremmede" er tatt ut til konkurranseprogrammet ved Kortfilmfestivalen i Grimstad. Masterstudent Simon Valentine, kull 14-student Andreas Tømmerås Ermesjø og stipendiat Dalia AlKury har også fått filmer med. Vi gratulerer!

NFI2

LIM Boosting Ideas Workshop June 16-21 2024

Less is More is one of Europe’s leading writer and project development programmes. This workshop organized by NFI and Dnf will help you turn creative limitations into opportunities for innovation in script development. Deadline May 3rd!

Master Stipend

12 masterstudenter fikk Statens kunstnerstipend

12 av masterstudentene på filmskolen har fått "Diversestipend for ny­utdannede kunstnere". Tilsammen 28 DNF-alumni og studenter fikk stipend i vårens tildeling. Vi gratulerer!

Picture Dalia

Imagining a liberated Palestine - screening of Dalia AlKurys PhD work

What kind of cinematic images can arise from imagining a liberated Palestine? On April 18th documentary filmmaker Dalia AlKury presents the artistic outcome of her PhD research.

Filmskolens masterprogram i Oslo hadde søknadsfrist 1. mars og vi fikk inn nesten dobbelt så mange søknader som ved forrige opptak.