DNF MFA Å PENT HUS

MFA: Åpent hus på Myrens

31. mars åpner vi dørene på Myrens Verksted for de som er nysgjerrige på masterprogrammet og vil søke til høstens masteropptak som har søknadsfrist 1. mars.

Hva: Åpent hus på filmskolens masterprogram

Hvor: Myrens Verksted 6F (inngang ved Akerselva) i Oslo

Når: Onsdag 31. januar kl 16-18

AD bilde fargeworkshop m crew Foto Kjell Vassdal

Den 1. mars er søknadsfristen til opptak til filmskolens masterprogram 2024-2026, Master of Fine Arts i film og beslektede audiovisuelle kunstformer.

Studiet foregår i Oslo og du kan søke på spesialiseringene Produsent, Manus, Visuell design, Fiksjonsregi og Konseptuell dokumentarregi.

Ta turen innom lokalene våre på Myrens Verksted onsdag 31. januar mellom kl 16 og 18. Du får høre om masterprogrammet, får omvisning i lokalene og snakke med lærere og studenter/alumni. Det blir lett servering og god stemning. Velkommen!

PROGRAM

Velkommen ved undervisningleder på master, Frederik Hestvold

Fiksjonsregi: Kort presentasjon av studiet ved fagansvarlig Arild Andresen.

Visning av kortfilmen "Portør" av tidligere masterstudent i fiksjonsregi, Lisa Enes, som ble uteksaminert i 2022 og nå utvikler flere prosjekter med støtte fra NFI. Etterfulgt av samtale med Lisa om masterprosjektet og veien videre etter studiet.

Visning av utdrag fra fordypningsprosjekt på master og samtale med student.

Visuell design: Kort presentasjon av studiet ved fagansvarlig Siri Langdalen.

Omvisning i studio hvor masterstudent i visuell design Waad Amer viser frem settet hun har bygget til sitt masterprosjekt, en VR-installasjon.

Film 3 Lisa Enes

"Portør" av Lisa Enes hadde internasjonal premiere på Clermont-Ferrand og vant pris for beste norske kortfilm på BIFF (Bergen Internasjonale Filmfestival)

• Konseptuell dokumentarregi: Kort presentasjon av studiet ved fagansvarlig Lotte Mik-Meyer. Visning av utdrag fra fordypningsprosjekt på master og samtale med dokumentarstudent.
  • Visuell design: Kort presentasjon av studiet ved fagansvarlig Siri Langdalen.
  • Omvisning i studio hvor masterstudent i visuell design Waad Amer viser frem settet hun har bygget i studio til sitt masterprosjekt, en VR-installasjon.
  • Produsent: Kort presentasjon av studiet ved fagansvarlig Troels Linde og visning av masterprosjekt.
  • Manus: Kort presentasjon av studiet og arbeidsmetoder ved masterstudenter i manus og tidligere masterstudent og manusforfatter Linn Sunniva Høglund.

2. Omvisning i lokalene på Myrens verksted

3. Mingling og lett servering hvor det blir anledning til å prate mer med de fagansvarlige og alumni/studenter.

Studio total Waad forklarer lo

Masterstudent i visuell design Waad Amer bygger scenografi for sitt VR-prosjekt i studio.

2. Omvisning i lokalene på Myrens verksted

AD bilde fargeworkshop m crew Foto Kjell Vassdal
Film 3 Lisa Enes

Studio total Waad forklarer lo

NFI2

Online meeting: Info about LIM prewriting workshop.

Are you curious about LIM´s idea development workshop? Join the online event on May 5th to learn more about the upcoming workshop hosted by NFI and DNF in Oslo June 16th-21st

NFI2

LIM Boosting Ideas Workshop June 16-21 2024

Less is More is one of Europe’s leading writer and project development programmes. This workshop organized by NFI and Dnf will help you turn creative limitations into opportunities for innovation in script development. Deadline May 3rd!

Master Stipend

11 Masterstudenter fikk Statens Kunstnerstipend

11 av masterstudentene på filmskolen har fått Statens kunstnerstipend, "Diversestipend for ny­utdannede kunstnere". Tilsammen 28 DNF-alumni og studenter fikk stipend i vårens tildeling. Vi gratulerer!

Filmskolens masterprogram i Oslo hadde søknadsfrist 1. mars og vi fikk inn nesten dobbelt så mange søknader som ved forrige opptak i 2022. Opptakskomiteen går nå igang med å vurdere søknadene til filmskolens femte masterkull.